lördag 1 december 2012

Jul-almanacka!

Då är det snart jul i våra hus! Tänk vad tiden har gått fort!

På scrapmässan i Helsingborg i slutet av september hittade jag inspiration till en sån här almanacka och jag tänkte att sådan måste jag bara göra nångång.
När jag sen fick mitt senaste DT-paket av Helen så blev jag verkligen inspirerad. Papperna och stämpeln passade perfekt så jag skred till verket redan för 1½ månad sen. Ibland händer det...
Den har verkligen varit jätteroligt att göra och inte alls så svårt som man skulle kunna tro.

Jag har valt att jobba med min Bind-it-all-maskin för att kunna sätta spiralen, men man kan ju använda sig av till exempel metalringar, till datum-lapparna.


Framsidan


Själva motivstämpeln "Holly" från Whimsy är bara bedårande! Den kommer pryda en del av mina julkort i år! Jag har färglagt den med Copic.


Lite sett från sidan


Jag har vikt ett så kallat "tältkort". Väldigt enkelt, speciellt om man har en Scoring board. Kortet har en liten tendens till att tippa så här i början av månaden, men ju fler datum man viker över så blir vikten mer jämt fördelad. Man kan trycka till kortet lite så det står stadigare.


Närbild på "Holly"

 
 
Detaljbilder


 
 
Tanken är att för varje dag som går så viker man över till ett nytt datum andra fram till julafton. Siffrorna är ett Quickutzalfabet som jag dammat av.



Kika in på Scrapfabriken imorgon! Då tänker jag visa en tutorial över hur jag har gjort!

Ha en fortsatt härlig första adventshelg!


9 kommentarer:

  1. Detta är precis en sån här idé som man svär över att man inte själv kom på först. Genial och så proffsigt och snyggt gjort <3

    SvaraRadera
  2. Underbart fint, och så smart!
    Fint att ha stå framme hela december.

    SvaraRadera
  3. Meeeenn åhhh så himla fint!! *suck* jag borde hinna mer....men ni har nog mer timmar på dygnet där nere i skåne tror jag!!?? *hi hi*

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Så mye flotte kreasjoner du har i bloggen din!
    Masse flotte detaljer, nydelige motiver og delikate å se på :)
    Tusen takk for at du har søkt på DT call`n til Bildmålarna ♥
    Klem fra Maya

    SvaraRadera
  5. Åh så fint!! Vilken underbar ide!

    Stora kramar ❤

    SvaraRadera
  6. Verkligen superfin kalender du skapat... Ha en fin vecka! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  7. Min favorit! Både stämpel, färgläggning och idén! Du kan väl klura på en almanacka för hela året?!
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Super-fin!!! Gillar alla dina söta julkort i tidigare inlägg också!

    SvaraRadera